دوزلو اوغلان Duzlu Oğlan


دوزلو اوغلان Duzlu Oğlan

تورکی شعر ، آذربایجان موزیک ، تورکجه اس ام اس ، تورکی ماهنیلار بایاتیلار ، آذربایجان ادبیاتی


آذربایجان بهشت عدن و محل هبوط حضرت آدم(ع)

آذربایجان بهشت عدن و محل هبوط حضرت آدم(ع)

هر چند کشورهائی مانند ایران ، چین ، هند ، یونان ، مصر ، عراق و ... دارای تمدن کهن بشری هستند ولی انتخاب کهنترین تمدن از بین این تمدنها کاریست بس دشوار. این تمدنها که اکنون هر کدام تقریبا بصورت کشوری مستقل درآمده اند ، با یافتن تکه کاغذی ، تراشیده چوبی ، کوزه – کاسه ای ، اسکلتی ، برای دیگران کرکری خوانده و بعنوان مهد تمدن بشری رجزخوانی می کنند.
اگر حضرت آدم (ع) را بعنوان انسان متکامل بنامیم و انسانها و شبه انسانهای قبل از او را در تعریف تمدن نگنجانیم ، ﭘیشینه تمدن بشری را باید یازده هزار سال بدانیم. لذا هر کدام از تمدنهای مذکور که برای خود تمدن 2500 ساله ، 5000 ساله و یا 7200 ساله تعریف می کنند ، یا دارای تاریخ کاملی نیستند و یا بعنوان مهد تمدن بشری نیستند. مهد تمدن بشری ، قطعاً جائی هست که آدم و حوّا از بهشت رانده شده و در آن فرود آمدند. این سرزمین ، جائی خرم و سرسبز در این کره خاکی بود تا بلکه آدم و حوا نسبت به بهشت قبلی احساس فراق و دلتنگی نکنند و این عنایتی بود که خداوند در مورد حضرت آدم کرد. بگذریم از این مطلب که بعضی علمای ما منجمله علامه مرحوم طباطبائی ، احتمال می دهند که بهشت آدم و حوا در همین کره خاکی بود نه در آسمانها(المیزان ، تفسیر آیه 38 بقره). سرزمین هبوط ، جائی نیست مگر در کره خاکی ما. آن سرزمین هر کجاست ، مهد بشریت است و ریشه شش میلیارد انسان کره خاکی نیز همان سرزمین است. آن سرزمین است که باید به خود بنازد و ببالد و رجزخوانی های تمدنهای ایران و عراق و چین و یونان و مصر را تمام کند. آن سرزمین کجاست؟ آیا واقعاً هند و آفریقاست؟
«هبوط» در لغت عرب در معنای پائین آمدن اجبارى است ، مانند سقوط سنگ از بلندى. در مورد انسان نوعی طرد و یا مجازات نیز از این واژه احساس می شود. لذا این واژه با «نزول» فرق دارد. اگر «بهشت» آدم و حوا ، در این جهان بود ، پس هبوط آدم و حوا مقامی است نه مکانی. خداوند در این مورد در سه آیه سخن گفته است. از جمله در آیه 123 سوره طه فرموده است: «قَالَ اهْبِطا مِنْهَا جَمِیعَا»(هر دو از آن(بهشت) فرود آیید».
اخیرا یکی از باستانشناسان نامی جهان بنام «دیوید رول» نظریه ها و یافته های جدیدی در مورد محل هبوط آدم وصی (ع) و بهشت عدن ارائه کرده است که افتخاری برای ما ایرانیان است.
پروفسور «دیوید رول» باستانشناس نامی ، می گوید: «آدم و حوا نخستین بار در سرزمینی بنام بهشت عدن در قلب آذربایجان فرود آمدند». پروفسور دیوید رول برای اثبات مدعای خود ، به ایران سفر می کند و پس از طی مسیر جنوب به شمال ایران ، انگشت روی آذربایجان گذاشته و آنرا مهد بشریت می نامد. مترجم و گزارشگری نیز همراه اویند و مشاهدات خود را در نشریه معروف «ساندی تایمز» می آورد که اکنون نگاهی اجمالی بدان خواهیم داشت.
پیتر مارتین ، گزارشگر مجله ساندی تایمز با همراهی کردن پروفسور رول ، رد پای حضرت آدم را در ایران می جوید. آنها مسیر خوزستان تا آذربایجان را می پیمایند تا به دشت خرم و زیبای میاندوآب برسند. این گزارشگر در مورد طبیعت زیبای میاندوآب می گوید: «کلامی جز تحسین بر زبان جاری نمی شود. فقط می توانم بگویم: بهشتی روی زمین». این گزارشگر به نقل از رول ، با مشاهده انهار و باغات اطراف دشت میاندوآب می گوید: «ما به باغ عدن وارد می شویم. جائی که کتاب مقدس در مورد باغهای سرشار از میوه در اطراف آن سخن می راند. اکنون عدن ، اطراف ماست».
او قبل از تبریز از «اسکو» می گذرد و در توصیف آن می گوید: «اگر شما بجای انسانهای نخستین بودید ، آیا غیر از این مکان را برای خود برمی گزیدید؟ نعمات الهی در اینجا بیش از حد است».
آنها راه را ادامه می دهند تا به شهر کهن تبریز برسند. پروفسور رول با دیدن تبریز می گوید: «اینجا محل هبوط آدم و حواست. یعنی بهشت عدن». او ، نام تبریز در شش هزار سال پیش را «آراتا» و «ادین» معرفی می کند. ولی آن عدن که کتاب عهد عتیق آنرا توصیف می کند ، آنرا سرچشمه چهار رود »فرات ، هیدکل ، جیحون و پیشون» می داند. او ، نام رود ارس قبل از اسلام را گیهون(جیحون) می خواند که در قاموسهای انجیلی ، گیهون – ارس نامیده شده است. در کتاب عهد عتیق ، رود گیهون را گذرنده از سرزمین کوش معرفی می کند و رول با رسیدن به کوشه داغ در نزدیکی تبریز ، آنرا همان کوش می نامد. دانشمندان ، رود پیشون را همان رود اوزون معرفی می کنند. پروفسور رول ، تبریز را محتملترین سرزمین هبوط آدم و حوا می داند. علامه طباطبائی در تفسیر خود ، نام این چهار رود را نیل و جیحون و دجله و فرات می نامد.
پروفسور رول ، با تحقیق بر روی اسناد ، روایات ، کشفیات ، کتب مقدس و ... ، زندگی حضرت نوح(ع) را نیز به تصویر می کشاند. او ، کوه آرارات را محل فرود کشتی نوح نمی داند ، بلکه این محل را سرزمین سومرها می نامد. همانها که پنج هزار سال پیش ، زمان را به ساعت ، دقیقه و ثانیه تقسیم کردند. به تکنولوژی های فنی زیادی مانند ریسندگی و دریانوردی دست یافتند. خط را اختراع کردند و .... .او معتقد است ، نخستین فراعنه مصر نیز سومری بودند. طوفان نوح بنا به یافته های پروفسور رول ، 5100 سال پیش اتفاق افتاده است.
او با رد انتساب محل فرود کشتی نوح به کوه آرارات ، کوه «آرگاتز» در شرق ترکیه را واجد شرایط مشخصات این کوه می داند. این کوه در سفرنامه مارکوپولو نیز با نام کوه «هبوط» ثبت شده است. این کوه در کنار دریاچه وان ترکیه قرار دارد. این نظریه او با یافته های باستانشناسی نیز سازگاری دارد. چند سالی نیست که در روسیه ، کتیبه ای مربوط به یک کشتی کهن چند هزار ساله کشف شده در شرق ترکیه را پس از چندین سال بازخوانی کردند. و نتیجه این بود که روی کتیبه نوشته شده است: «محمد ، عالی ، فاطیما ، شبر ، شوبیر». که طبق احادیث و روایات ما ، «شبر ، شبیر» ، صورت عبری «حسن و حسین» (ع) هستند. این کتیبه ، روایات و احادیث معصومین(ع) را اثبات کرد که نوح نبی(ع) و آدم صفی(ع) و دیگر پیامبران بهنگام عسر و تنگنائی ، به پنج تن آل عبا(ع) متوسل می شدند. چراکه اینها از ازل وجود داشته اند و نوری از خدا بوده اند.
بهر روی ، اگر نظریه پروفسور رول روزی اثبات گردد ، تاریخ تمدن ایران به هزاره نهم و دهم قبل از میلاد خواهد رسید.



عضو وبلاگ دوزلو اوغلان شوید و شما هم مطالبتان را منتشر کنید

با عضویت در وبلاگ دوزلو اوغلان شما نیز مطالب و اخبار مربوط به آذربایجان را در این وبلاگ منتشر کنید مطالبی همچون شعرهای ترکی ، مقالات ترکی مربوط به تاریخ و فرهنگ آذربایجان ، اخبار مربوط به ورزش آذربایجان ، اس ام اس و مطالب جالب ترکی و ... را می توانید در وبلاگ دوزلو اوغلان منتشر کنید .

برای عضویت در وبلاگ دوزلو اوغلان کلیک کنید


فروشگاه اینترنتی آل ور

فروشگاه اینترنتی آتیل باتیل

فروشگاه اینترنتی ساوالان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: وحید شکرزاده | تاريخ: یک شنبه 19 تير 1390برچسب:تبریز بهشت عدن , آذربایجان بهشت عدن , بهشت عدن , آذربایجان , آزربایجان , پرفسور رول , باغ عدن , بهشت روی زمین , آذربایجان بهشت روی زمین , تبریز , آذربایجان مقاله لری , آدم و حوا , آدم , حوا, | موضوع: <-CategoryName-> |

دوزلو اوغلان