دوزلو اوغلان Duzlu Oğlan


دوزلو اوغلان Duzlu Oğlan

تورکی شعر ، آذربایجان موزیک ، تورکجه اس ام اس ، تورکی ماهنیلار بایاتیلار ، آذربایجان ادبیاتی


شرح بازی تراختور و شهرداری تبریز- هم بازی را بردیم هم دریاچه را

 

 

شرح بازی تراختور و شهرداری تبریز- هم بازی را بردیم هم دریاچه را

urmu golu1

 

هفته پنجم لیگ برتر ایران- فصل 90 -91

ساعت شروع بازی : 22:00

استادیوم : سهند تبریز

تعداد تماشاگران : 65 هزار نفر داخل استادیوم

اسامی بازیکنان تیم تراکتور : مهدي ثابتي، مرتضي اسدي، اميرحسين صادقي، سيد محسن حسيني، سياوش اكبرپور، رودريگو توزي، مهدي كياني، محمد ابراهيمي، احسان حاج صفي، فرزاد آشوبي و فردين عابديني

مربی تیم : امیر قلعه نوعی

اسامی بازیکنان تیم شهرداری : ابراهیم میرزاپور،سعید دقیقی، شهرام گودرزی،میثم بائو، زاگوویچ، حبیب گردانی، کامیابی نیا، حاجی زاده، پیرزاده، مهرداد قنبری( دقیقه 44 ) ، محمد ایرانپوریان (نیمه دوم)

مربی : یسیچ

گلهای تراکتور : احسان حاج صفی (دقیقه 3و 59) ، امیر حسین صادقی (دقیقه 8)، فردین عابدینی( دقیقه 12) ، سیاوش اکبرپور( دقیقه 20)

گلهای شهرداری: سعید دقیقی (دقیقه 34 )

کارت : امیر حسین صادقی کارت زرد از تیم تراختور، شهرام گودرزی کارت زرد از تیم شهرداری

 

شرح بازی :

کمتر کسی پیش بینی می کرد هر دو تیم بازی  آنچنان بازی سرعتی را به نمایش بگذارند تا اشتباهات و فرصت طلبی های بازیکنان به راحتی هرچه تمامتر بتوانند توپها را وارد دروازه نمایند. البته این تیم تراکتور بود که از سرعت بازی کاملا استفاده نماید و تنها در نیمه اول 4 گل وارد دروازه شهرداری نماید. این بازی که از همان دقایق اول سرعت زیادی داشت بخت خود را به سوی تراکتور نمود تا احسان حاج صفی در دقیقه 3 با یک حرکت فردی زیبا از کنار خط محوطه جریمه با یک شوت بسیار زیبا دروازه شهرداری را برای اولین بار باز نماید . دقیقه 8 امیر حسین صادقی با ضربه سر کرنری را توسط احسان حاج صفی زده شده بود را به زیبایی هرچه تمامتر وارد دروازه شهرداری نماید .بعد از گل دوم این تیم شهرداری بود که توانست چند حمله را بر روی دروازه تراکتور ببیند که توسط مدافعان تراکتور دفع شد. در دقیقه 12 بر خلاف جریان بازی این تراختور بود که در یک ضد حمله  فردین عابدینی از روی پاس دقیق محمد ابراهیمی در یک مصاف تک به تک  گل سوم تراکتور را به ثمر برساند .

اما گل سوم پایان گلهای تراکتور نبود و این تیم عطش سیری ناپذیری برای گل زدن از خود نشان میداد بطوری که در دقیقه 20 فردین عابدینی با یک دریبل بسیار زیبا توانست در منطقه جریمه به سیاوش اکبرپور برساند تا این بازیکن با یک بغل پا توپ گرد را از زیر دستان میرزاپور عبور و داخل دروازه نماید.

تیم شهرداری اسیر بازی سرعتی تیم تراکتور شده بود و هرچند 4 گل از همشهری خود عقب بود اما باز هم حمله در دستور کار این تیم بود تا بالاخره این تیم نیز توانست در دقیقه 34 توسط سعید دقیقی به اولین گل خود در این بازی دست یابد. پ

دقایق پایانی نیمه اول از سرعت بازی کاسته شده بود و هر دوتیم بازی کنترل توپ و میدان را در دستور کار خود داشتند . این بازی در نیمه اول تنها 1 دقیقه وقت اضافه داشت .

نیمه دوم این بازی سرعت کمتری نسبت به نیمه اول داشت . اولین گل تیم تراکتور در این نیمه توسط احسان حاج صفی زده شد تا در این بازی دو گله شود . تیم تراکتور که گل دوم خود را از روی کرنر بدست آورده بود توانست باز هم از ضربات کرنر استفاده کند و این احسان حاج صفی بود که از توپ برگشتی کرنر توسط میرزاپور و پاس ابراهیمی نهایت استفاده را بکند و با یک شوت بیرون از محوطه جریمه برای پنجمین باز دروازه تیم شهرداری را باز کند .

دقیقه 66 تیم شهردای توانست  توپ را وارد دروازه تراکتور کند که به علت افساید بودن این  گل توسط داور مردود اعلام شد .

این بازی آنقدر صحنه های حساس داشت  که حتی شوت اکبرپور و برخورد آن با تیرک دروزاه نتواند جو استادیوم را پر از شور کند و در نهایت این بازی با نتیجه 5 بر 1 به سود تیم تراکتور به پایان رسید .

حواشی بازی : برخلاف دربی های دنیا ، دربی دو تیم به علت علاقه هواردان به هردو تیم آنقدر حساس نبود که بتواند 65 هزار هوادار را به استادیوم بکشاند. بازی فصل قبل دو تیم تنها 15 هزار تماشاگر داشت . اما این دربی شرایط خاص خودش را داشت. تمام شدن محرومیت دو جلسه ای هواداران و معضل خشک شدن دریاچه اورمیه توانست شور و اشتیاق را برای این بازی به ارمغان بیاورد . جالب اینکه در تمام طول بیشتر شعارهای هوادارن حول اعتراض به روند خشک شدن دریاچه ارومیه بود . تلویزیون ایران بارها صدای استادیوم را قطع و بعضی وقتها آنرا کم می نمود. با این حال به دفعات صدای هواداران در حمایت از دریاچه اورمیه از تلویزیون به گوش رسید .

از شعارهای مهم می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

آذربایجان وار اولسون     ایستمین کور اولسون

اورمو گولو جان وئریر     مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر .

یاشاسین آذربایجان

گلین گئدخ آغلیاق     اورمو گولون دولدوراخ



عضو وبلاگ دوزلو اوغلان شوید و شما هم مطالبتان را منتشر کنید

با عضویت در وبلاگ دوزلو اوغلان شما نیز مطالب و اخبار مربوط به آذربایجان را در این وبلاگ منتشر کنید مطالبی همچون شعرهای ترکی ، مقالات ترکی مربوط به تاریخ و فرهنگ آذربایجان ، اخبار مربوط به ورزش آذربایجان ، اس ام اس و مطالب جالب ترکی و ... را می توانید در وبلاگ دوزلو اوغلان منتشر کنید .

برای عضویت در وبلاگ دوزلو اوغلان کلیک کنید


فروشگاه اینترنتی آل ور

فروشگاه اینترنتی آتیل باتیل

فروشگاه اینترنتی ساوالان

نظرات شما عزیزان:

44
ساعت11:14---24 بهمن 1390
جهت حمایت از حامیان محیط زیست آذربایجان ، لوگوی این سایت را در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید و یا انرا با آدرس www.urmiyalake.blogveb.com لینک کنید. لطفا از دوستان خود نیز بخواهید برای حمایت از دریاچه ارومیه این کار را انجام دهند.


جهت انجام اینکار ابتدا کد مربوطه را از
http://s2.picofile.com/file/7185448602/logo.txt.html
دانلود کرده و سپس آنرا در محل مناسب و دلخواه وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید. ما برای اطلاع رسانی بیشتر و بهتر به حمایت شما نیاز داریم.

می توانید لینک وبلاگ خود را بصورت خودکار در لینک باکس حامیان محیط زیست اذربایجان به ثبت برسانید.



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: وحید شکرزاده | تاريخ: جمعه 4 شهريور 1390برچسب:تراختور شهرداری , تیراختور , تراختور , تراکتورسازی تبریز , تراختور آذربایجان , یاشاسین تراختور , تراکتور , تیرختور , یاشاسین آذربایجان , نتیجه بازی تراختور شهرداری , حاشیه های بازی تراختور شهرداری , اورمو گؤلو , دریاچه اورمیه , نجات دریاچه اورمیه , اورمو گولو, | موضوع: <-CategoryName-> |

دوزلو اوغلان